جراحی لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر ( بدون خونریزی و درد)

لابیاپلاستی با لیزر یک روش جراحی زیبایی ناحیه تناسلی است که برای تغییر شکل و اندازه لابیاهای بیرونی (لبیاهای بزرگ) یا لابیاهای داخلی (لبیاهای کوچک) استفاده می‌شود. در این روش، از تکنولوژی لیزر برای برش و اصلاح بافت‌های لابیا استفاده می‌شود. در حقیقت این روش در نهایت عمل لابیاپلاستی است که برای ایجاد برش و تغییرات به جای روش دستی از چاقوی لیزری استفاده می شود. برش ها در این تکنیک، سریع تر و دقیق تر بوده و کنترل خونریزی به دلیل استفاده از اشعه لیزر در لبه های واژن ساده تر است.

استفاده از لیزر مونالیزا برای درمان بیماریهای زنان چون: عدم کنترل ادرار، مشکلات پس از دوران بارداری، نازک شدن دیواره های واژن یا آتروفی واژن کاربرد بسیاری دارد.

جراحی لابیاپلاستی با لیزر

عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی!! کدام بهتر است؟؟

عمل لابیاپلاستی با لیزر، اولویت وبرتری نسبت به عمل جراحی لابیاپلاستی دارد. از جمله:

  1. انجام عمل با بی حسی موضعی.
  2. انجام آن در مطب بدون نیاز به ابزاری خاص.
  3. مدت زمان لازم برای انجام با لیزر حدود 10 تا 20 دقیقه است.
  4. کم هزینه بودن نسبت به جراحی.
  5. کاهش احتمال بروز عوارضی چون عفونت.

عمل لابیاپلاستی با لیزر چگونه انجام می شود؟

عمل لابیاپلاستی با لیزر در کلینیک یا مطب مجهز پزشک انجام می شود، این عمل زیبایی در کمتر از یکساعت انجام می شود . ابتدا بیمار توسط متخصص زنان، مشاوره و معاینه فیزیکی می شود. پس از بررسی های لازم، فرد برای عمل آشنا می شود.

در مرحله بعدی بیمار در شرایط ایده آل وارد محیط استریل و بهداشتی می شود.

سپس جراح با ایجاد بی حسی موضعی در ناحیه تناسلی نسبت به جراحی لابیاپلاستی اقدام می کند.

***قبل از هر اقدامی بخش های مورد نیاز برای برش و جراحی علامت گذاری می شوند، و قسمت های اضافی که قرار است با لیزر برش زده شود تعیین می گردد.

سپس قسمت هایی از لابیا با استفاده از پنس های مخصوص فیکس می شوند تا حین جراحی تداخلی در برش ایجاد نشود.

در نهایت با استفاده از لیزر تمامی تغییرات و برش ها ایجاد و بلافاصله بخیه زده می شود.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر، سرعت عملکرد جراح را بهبود بخشیده و کمک می کند برش های منظم تر و دقیق تر ایجاد شوند. البته یک جراح زیبایی واژن با تجربه و ماهر، برای ایجاد تغییرات در واژن، به هر دو روش های جراحی لابیاپلاستی مسلط بوده و می تواند تمامی تکنیک ها را استفاده کند.

از این رو لابیاپلاستی با لیزر و روش جراحی تفاوت بسیار زیادی برای جراح متخصص نخواهد داشت. اما لابیاپلاستی با لیزر، دارای سرعت برش بالاتر و خونریزی کمتر حین عمل است. همچنین برای افرادی که دچار مشکلات انعقادی هستند، بسیار مناسب است.

به طور کلی مزایای لابیاپلاستی با لیزر شامل موارد زیر می‌شود:

لابیاپلاستی با لیزر

خونریزی کم و قابل کنترل

لیزر برشی نرم و کنترل شده، روی بافت‌های لابیا ایجاد می‌کند. این به عملکرد بازیابی سریع‌تر و کاهش خونریزی در طول جراحی کمک می‌کند. یکی از مهم ترین مسائل حین عمل لابیاپلاستی کنترل خونریزی در بخش های برش خورده است. معمولا به دلیل تجمع عروق خونی در قسمت لابیا این عمل نیاز به کنترل قابل توجه برای جلوگیری از خونریزی خواهد داشت. استفاده از لیزر کمک می کند، که جراحی بدون خونریزی را تجربه کنید.

کاهش دوران نقاهت

استفاده از لیزر در لابیاپلاستی منجر به کاهش ترمیم بافت و آسیب کمتر به بافت‌های اطراف می‌شود. این موضوع معمولاً منجر به زمان نقاهت کوتاه‌تر و راحت تر برای بیماران شده و این امکان را ایجاد می کند که سریع تر به فعالیت های روزمره زندگی بازگردند.

عدم نیاز به بیهوشی

لابیاپلاستی با لیزر با ایجاد بی حسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می شود. در واقع این عمل با استفاده از لیزر کمک می کند، که جراحی کاملا سرپایی و بدون ایجاد ناراحتی برای بیماران قابل انجام باشد.

نداشتن اسکار برش برجسته

لابیاپلاستی با لیزر اسکار جراحی بزرگی ندارد، چرا که برش های لابیا به قدری مرتب و یک دست ایجاد می شوند، که بعد از بخیه آثاری از آن باقی نمی ماند. البته اسکار جراحی علاوه بر اهمیت برش ها به نحوه ی بخیه زدن جراح نیز بستگی دارد. این مساله نیز مکمل یکدیگر خواهند بود.

عدم ایجاد درد و ناراحتی

لابیاپلاستی با لیزر درد و ناراحتی ندارد و بیمار تنها بعد از عمل است که در دوران نقاهت مقداری احساس سوزش یا درد در ناحیه تناسلی خواهد داشت. این روش به دلیل سرعت بالا در برش زدن لابیا و کنترل همزمان خونریزی احساس ناخوشایندی را برای زیباجویان در پی نداشته و باعث می شود که تجربه خوشایندی از این عمل زیبایی واژن داشته باشند.

عوارض عمل لابیاپلاستی با لیزر

عمل لابیاپلاستی با لیزر، یک عمل حساس است. اگر این عمل را، پیش یک متخصص زنان حرفه ای و متبحر انجام دهید، هیچ عوارضی به همراه ندارد. برخی از افراد نگران ناحیه کلیتوریس واژن خود، در این عمل هستند. باید به آنها گفت که این عمل، هیچ عارضه ای برای واژن و این ناحیه برای آنها ندارد.

لابیاپلاستی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

به طور کلی تمامی خانم هایی که دارای لابیامینور بیرون زده و بزرگ هستند و از داشتن این ویژگی ظاهری دچار ناراحتی یا مشکلات شده اند، می توانند برای رفع تیرگی واژن، ایجاد زیبایی در آن ، از بین بردن بوی بد واژن و ظاهر ناخوشایند آن از عمل لابیاپلاستی با لیزر استفاده کنند. این جراحی به افراد زیر توصیه می شود:

  1. افرادی که از ظاهر واژن خود راضی نیستند و مشکلاتی مانند بزرگ بودن آنها، اندازه نامتوازن بین لابیاها، اندازه بزرگ و ناهمسانی آنها و … دارند.
  2. افرادی که مشکلات عملکردی یا فیزیکی، مانند درد یا سوزش لابیا در هنگام انجام فعالیت های روزمره،مانند ورزش دوچرخه سواری یا نشستن طولانی دارند، یا دچار عدم راحتی در زمان تماس جنسی هستند، می توانند این عمل را انجام دهند.
  3. افرادی که پس از زایمان یا سنین بالایی تغییرات چشمگیری در لب های بیرونی خود احساس می کنند.
اقدامات-لازم-پیش-از-لابیاپلاستی-با-لیزر

آمادگی های لازم پیش از لابیاپلاستی با لیزر

متخصص زنان باید در یک جلسه بیمار را آنالیز کرده و به آن در راستای عمل، مشاوره دهد. در این جلسه، پزشک باید به زنان، مواردی چون التهاب و ورم واژن  پس از عمل را توضیح دهد. از جمله آمادگی های لازم پیش از عمل لابیا با لیزر:

  • عدم مصرف داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپیرین
  • عدم مصرف داروهای آنتی بیوتیک و سرماخوردگی
  • حداقل مصرف دخانیات از 3 روز قبل از عمل
  • عدم مصرف مایعات و غذا از 6 ساعت قبل عمل
  • انجام آزمایش خون لازم شامل سنجش قند خون، سدیم، پتاسیم و فشار خون

نتیجه گیری

مهم است که قبل از تصمیم به لابیاپلاستی با لیزر، با بهترین جراح لابیاپلاستی مشورت کنید تا وضعیت شما ارزیابی شود و توصیه های لازم به شما داده شود.

در هر صورت، برای تشخیص دقیق و دریافت راهنمایی کامل برای لابیاپلاستی با لیزر، بهتر است به متخصصین جراحی زیبایی و پزشکان تخصصی مراجعه کنید. آنها می‌توانند مطالبات شما را بررسی کرده و به شما راهنمایی کنند که روش مناسبی برای شما استفاده شود.

تخصص، مهارت و تجربه جراح است که نتیجه نهایی عمل لابیاپلاستی را تحت تاثیر قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط